Assalamualaikum ! Welcome to My Blog ! Jangan lupa FOLLOW tau ! :)

Friday 29 July 2011

KEKASIH atau SAHABAT?




Ahaaaa…
kali nih entri CINTA yer…dek tak dapat tengok TERIMA KASIH CINTA,mariii kita buat entri CINTA jer lah…janji ada CINTA.


cinta Allah

TIPU kalau cakap tak pernah bercinta. umm mungkin adalah yang tak bercinta, tup tup terus nikah kan…tapi mungkin tak ramai kan. apa yang hany nak highlight kan di sini adalah…antara CINTA HATI/KEKASIH dengan SAHABAT/KAWAN.


Pastinya semua orang mempunyai kawan kan, yer lah kita hidup di dunia nih, selain ahli keluarga kita, pastilah kawan kawan menjadi peneman hidup kita kan.ke hulu ke hilir, dengan kawan kawan kita tuh kan. saat suka duka…


but then,
ada la seseorang JATUH HATI pada mu. serius la melamar kamu untuk menjadi KEKASIH HATINYA. yesssss of coz la kamu teruja, terasa diri begitu glemer. dan bonuslink nya pulak…kamu memang meminati dia selama ini.ding dong ding dong….couple la kamu berdua….


saat saat indah bergelar couple…
waaa kalau boleh 24jam sehari nak bersama, kemana pun kau kan kubawab, ke hujung dunia kebintang kejoraaaa….


Ha,
tang ni lah yang tak ELOK nye. dek kerana terlalu dilamun cinta, semua nya dengan kekasih hati, semuanya! orang disekeliling kamu dah tak peduli. kawan kawan jauh sekali dah kamu nak hang out…semua nya dengan kekasih hati.


Pleaseee laahhhh,
JANGAN BEGITU wahai adik adik ku. katakan la kamu dah tak boleh ELAK sangat kan, terjebak jugak dengan CINTA nih. pleaseee jangan sia sia kan HARI MUDA MU dengan melayan perasaan CINTA dengan si DIA shj. hidup ini perlu REALISTIK. bukan sekadar di alam fantasi kamu.


ingat, walaupun dah ADA KEKASIH HATI. jangan sesekali kamu BELAKANGKAN KAWAN KAWAN. tidak semua benda, tidak semua perkara kamu boleh buat dengan KEKASIH HATI. seriusly, kamu pastinya perlukan KAWAN KAWAN. SERIUSSSS!!! jangan sampai kawan kawan larikan diri dengan sikap kamu nih…


friendship

Cuba bayangkan,
tetiba KAMU CLASH, ha ape korang nak baut dengan masa korang yang selama ni setiap masa dengan kekasih hati??? bukan ke alih alih korang perlukan kawan jugak kan. kalau ada kawan yang baik hati…mungkin la akan bergaul balik dengan korang, tapi kalau ada yang betul betul terasa hati…menjauhkan diri dari kamu…ha cuba jawab.


ok fine,
pleaseee jangan hidup dalam dunia fantasi. cubalah bahagikan masa tuh dengan semua orang…nanti dah jadi SUAMI, barulah kamu perlu SETIA, SENTIASA bersama lelaki yang bergelar SUAMI.


dan,
lelaki pulak, janganlah duk kongkong kekasih hati kamu, supaya bersama kamu jer….bagilah masa untuk masing masing dengan dunia masing masing….


hurmmm…
last but not least…dalam bercinta, ingat batas batas yer!


dah nikah kahwin ni pun,
hidup bermasyarakat masih perlu diterapkan…yang pasti jangan melepasi batas la kan. kita dalam dunia ni bukan hidup berseorangan…


** fuhhh, buat renungan bersama yer**

No comments:

Post a Comment